Átadták az új Berlin-München vasútvonalat, az újraegyesítés utáni egyik legnagyobb német állami beruházást

Tíz évig tartó kivitelezési munka után átadták pénteken a Berlint és Münchent összekötő új vasútvonalat, az újraegyesítés utáni német gazdaságtörténet egyik legnagyobb szabású állami beruházását.

A 10 milliárd euróból (3140 milliárd forint) felépített vasútvonal révén az eddigi hat óra helyett négy óra alatt lehet megtenni a Berlin-München távolságot vonattal. A Deutsche Bahn (DB) német állami vasúttársaság várakozása szerint a rövidebb menetidő révén megduplázódik, évi 3,6 millióra emelkedik a főváros és a bajor tartományi főváros között vonattal utazók száma.
A vasút az új vonallal “verhetetlen” lesz az autóval szemben, és felveszi a versenyt a repülővel a Berlin és München közötti közlekedésben – mondta Richard Lutz, a DB vezetője az átadási ünnepségen.
Azonban a társaság szerint nemcsak a két metropolisz között közlekedőknek hasznos a fejlesztés,  számolnak, hogy a kapcsolódó járatok átszervezése révén évente 17 millió utas profitál belőle.
A 623 kilométeres szakaszon tehervonatok is közlekednek az ICE Sprinter nevű személyszállító vonatok mellett, amelyek az óránkénti 300 kilométeres sebességet is elérhetik. A jóval lassabban haladó teherszállító szerelvényeket úgynevezett előző-pályaudvarokon kerülik meg, ilyeneket minden huszadik kilométernél építettek.
Az építkezésen 4500 ember dolgozott, a vágányokat nem zúzottkő ágyazatra fektették, hanem betonból készített talapzatra. A 156 ezer nagyméretű betonlap előállításához, a 37 híd és a 27 alagút megépítéséhez négymillió tonna betont használtak fel. Felépítették a többi között Németország leghosszabb, 8600 méteres völgyhídját, és összesen 63 kilométer hosszúságban építettek ki alagutakat. A nagyszabású állami beruházások többségétől eltérően a költségvetést és a kivitelezési menetrendet is sikerült betartani.
Az első vonat 3 óra és 58 perc alatt érkezett Münchenből Berlinbe. Az utasok között volt Angela Merkel kancellár is, aki a berlini főpályaudvaron tartott ünnepségen elmondott beszédében kiemelte, hogy az új szakasz betagozódik a nagysebességű vasúti közlekedés európai hálózatába, egy olyan folyosó része, amely Finnország keleti határától egészen Szicíliáig húzódik.

 

admin Rovatok:: , , , Olvassa 14475 articles by
Szóljon hozzá Ön is!

Hozzászólás küldése

A hozzászóláshozbe kell jelentkeznie.

Közlekedési hírek

Házunk tája

Pihenőidőre ajánljuk

Sport hírek

Wáberer Esély Egészségbiztosítás

Szabadidőre ajánljuk

Már Facebook-on is ott vagyunk

Hírnaptár

2018. január
h k s c p s v
« dec    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031