Transport Logistic – előzetes

Még néhány nap, és ismét megnyitja kapuit Európa legnagyobb logisztikai kiállítása a müncheni vásárközpontban. A Transport Logistic kiállításon részt venni hosszú évek óta rangot jelent a szakmában, így nyilvánvaló, hogy a Waberer’s cégcsoport is előkelő helyen képviselteti magát. Összeállításunkban arra kerestünk választ, miként értékelik a vállalatcsoport egyes tagjai a bajor fővárosban való megjelenést.

Wáberer György, elnök–vezérigazgató:

– Tekintve, hogy cégcsoportunk ezer szállal kötődik a fuvarozáshoz, a szállítmányozáshoz, a logisztikához, illetve az ezekkel összefüggő tevékenységekhez, egy pillanatig sem lehet kérdés, hogy részt veszünk-e Európa legnagyobb ilyen jellegű szakkiállításán. Tesszük ezt immár negyedszer, és örömmel mondhatom, hogy megjelenésünket minden alkalommal több szempontból is kamatoztatni tudtuk. Münchenben egyrészt találkozhatunk azokkal a leendő megbízóinkkal, akik eddig legfeljebb csak hírből ismerték a munkánkat, másrészt azokkal, akikkel kölcsönösen ismerjük egymást, régi kapcsolat fűz össze, és jól esik leülni velük egy tea vagy kávé mellé beszélgetni. Harmadrészt a kiállítás kiváló alkalmat ad arra, hogy megmutassuk magunkat a világnak, bizonyítva, hogy egy Európa közepén fekvő kis ország fuvarozói, logisztikai szakemberei is meghatározó szereplői lehetnek ennek a szakmának. Különösen fontos ez most, amikor új befektető partnerünkkel, a Mid Europa Partnersszel közösen az eddiginél is merészebb terveket irányoztunk elő. Biztos vagyok abban, hogy néhány éven belül – kemény munkával – a Waberer’s cégcsoport neve valamennyi európai országban ismerősként cseng majd.

Waberer’s cégcsoport
Waberer’s International Zrt.

Lajkó Ferenc, fuvarozási vezérigazgató-helyettes:

Vállalatunk immár az európai közúti fuvarozás egyik legtekintélyesebb szereplője. Sok fuvarozótársunkhoz hasonlóan nekünk is számos komoly kihívást hozott az utóbbi egy–két év, de türelemmel, kitartó munkával és a csakis ezekhez párosuló szerencsével vitorlánkba sikerült mindig jó szelet találni, elvégre „Hajózni kell”. Több mint ötvenéves múltra visszatekintő cégünk európai színvonalú és méretű, folyamatosan megújuló fiatal flottájával szolgálja partnereit, ami egyben jelzi környezettudatos elkötelezettségünket. Ezt hangsúlyozza a müncheni találkozásoknak hátteret adó standképünk is. Megbízhatóságunknak, rugalmasságunknak, gyorsaságunknak és flottaméretünknek köszönhető eredményeink révén már elértük, hogy Európában csak ritkán kell bemutatkoznunk, de természetesen szívesen megtesszük ezt azok esetében, akikkel még nem találkoztunk. Ez a szakkiállítás erre is kiváló alkalom.

Márton Zoltán, fuvarozási igazgató:

– Ebben az évben folytatjuk a tavaly megkezdett szervezeti átalakítást, amelynek során a unitok alapjain megkezdődött a franchise-vállalkozások létrehozása. Ezekben a tulajdonosi szemlélet lényegesen jobban megvalósul, hiszen az ügyvezetők tulajdonosok is egyben. A kft.-k létrehozása mellett ugyanakkor a Waberer’s International Zrt.-ben is megmaradnak a fuvarozási – főként speciális – egységek, és továbbra is leányvállalatként működik a Waberer’s Romania. Idén is jelentős flottával jelenünk meg az európai fuvarozási piacon, a járművekre a szervezetben való elhelyezkedéstől függetlenül ugyanazok a minőségi elvárások vonatkoznak. Ezzel a flottával az idén körülbelül 300 millió kilométert fogunk megtenni Európa útjain, miközben közel 100 millió liter üzemanyagot és mintegy 2 millió liter, a környezetvédelem szempontból lényeges AdBlue adalékot használunk fel. A tervek szerint több mint 2200 járműszerelvénnyel dolgozunk ebben az évben, de folyamatosan bővülő mennyiséggel lehet számolni, amennyiben a gazdaság is nagyobb erőre kap. Ez azt jelenti, hogy több mint 2600 gépkocsivezetőt alkalmazunk, tehát kiemelt feladatunk, hogy olyan munkakörülményeket biztosítsunk, hogy szívesen dolgozzanak nálunk. A flottánk mérete alapján nagyjából a hatodik helyet foglaljuk el Európa nagy fuvarozói között, de ha a működésünket, a felkészültségünket és a hatékonyságunkat is nézzük, akkor vélhetően az első háromba sorolhatjuk magunkat.

Brandhuber Ákos, stratégiai kereskedelmi igazgató:

– A cégcsoport sorrendben negyedik müncheni részvétele a Stratégiai Kereskedelmi Igazgatóság mindhárom üzleti divíziójának (key account, sales, külföldi és vidéki irodák) kiemelkedően fontos. Egyfelől a meglévő ügyfelekkel lebonyolított megbeszélések száma nagyjából három hónap üzleti tárgyalásaival ér fel négy napba sűrítve, miközben nemcsak a fuvarozásunkat, hanem a cégcsoportunk más tevékenységeit is megmutathatjuk. Éppen ezért ismét jelentős létszámmal leszünk jelen a standon, amely a tavalyelőttihez hasonlóan idén is impozáns látványt ígér. A hangsúlyos megjelenésünk másik okát a leendő ügyfelekkel való találkozás jelenti. Rengeteg látogatót a stand látványa csábít hozzánk, és az üzletfejlesztési kollégáink is sok új partnert invitálnak ilyenkor tárgyalásokra. Bár az európai utakon nagy számban jelen vagyunk és nagyon sok kamionunkkal találkozhatnak az emberek, a potenciális ügyfelek ilyenkor tudnak arcokat társítani a jól ismert emblémához. Sokan nem is gondolják, hogy a Waberer’s napocskája egy magyar fuvarozócéget takar, amely a nemzetközi fuvarozáson kívül számos logisztikai szolgáltatást kínál ügyfeleinek. Üzleti szempontból rendkívül eredményes volt az eddigi jelenlétünk Európa legjelentősebb logisztikai kiállításán, bízom benne, hogy idén sem lesz másként. Müncheni részvételünk nagysága és fejlődése hűen tükrözi cégcsoportunk elmúlt években elért dinamikus fejlődését, s ez a következő években sem fog lassulni.


Gáldi Zoltán, az értékesítési és üzletfejlesztési üzletág vezetője:

– A müncheni szakkiállítás a legrangosabb európai esemény a logisztika világában. Nagyszabású kiállítás, ahol a megjelenő vállalatok és a látogatók száma egyaránt indokolja, hogy cégünknek is helye kell legyen a kiállítók között. A sales számára olyan koncentrált potenciál jelenik meg látogatóként, amelyet megfelelő hatékonysággal és szakszerűséggel kell kezelni, hiszen a megszokott értékesítési formákhoz képest itt néhány tíz perces minitárgyalások során kell tudni bemutatkozni, felmérni az üzleti potenciált, feljegyezni a további teendőket úgy, hogy a látogatóban maradandó pozitív benyomást tegyünk, hiszen a következő
standon már a versenytársainkkal fog tárgyalni. Ez embert próbáló feladat, mert mindezt négy napon keresztül gyakorlatilag megállás nélkül kell tudni teljesíteni. A mostani számomra a harmadik müncheni megjelenés lesz, de a jelenlegi értékesítési csapatunk ekkora létszámmal első alkalommal vesz részt szervezetten ilyen jellegű eseményen. Örülök és büszke vagyok, hogy az értékesítési üzletág lehetőséghez jut Münchenben is, ahol bizonyíthatja rátermettségét. A Transport Logistic olyan esemény, melynek értéke, ereje több dimenzióban megmutatkozik: a standon, ahol olykor konkrét megállapodás születik, meglévő partnereinknél, akik nagyra értékelik, hogy vendégül látjuk őket egy impozáns formatervezésű pavilonban, és olykor csak hónapokkal, évekkel később ügyfelek részéről kapott visszajelzésekben is – számtalan ügyfél emlékeket felidézve gondol vissza
egy–egy évekkel korábbi látogatására, amikor a Waberer’s mosolygós munkatársai látták vendégül Münchenben. Meglátásom szerint a kiállítás olyan esemény, melyen cégünk megjelenését a szakma is elvárja, és méretünket, piaci szerepünket és céljainkat tekintve vitán felüli, hogy ismét meg kell mutatnunk magunkat.

Domán Attila, a kiemelt és állandó ügyfelek üzletágvezetője:

– 2010-ben az összes key accountos cégünkre olyan teljesítménymérést vezettünk be, amely a legapróbb részletekig egységesen monitorozza az együttműködésünket. Természetesen ez nem kontrollingjellegű, hanem az ügyfél elégedettségre fókuszálunk. A key-account-megbízásaink nagy részét a key-account-operátorok kezelik, így minden teljesítménnyel kapcsolatos problémát – fel- és lerakási gondok, téves gépjármű-felépítménnyel kiállás, sérülés stb. – egy általuk is elérhető rendszerben rögzítenek. Az időszak végén ez a rendszer generál egy ügyfélre vetített általános KPI-t, azaz teljesítménymutatót. Ez nagyon fontos kérdés,
hiszen az egész vállalatról alkotott képet meghatározza az ügyfél elégedettsége. A müncheni kiállítást szeretnénk felhasználni arra, hogy találkozzunk kiemelt partnereinkkel, akik minden bizonnyal megtisztelnek a jelenlétükkel.

Hegedűs Gábor, beszerzési és üzemeltetési igazgató:

– A cégcsoport beszerzési filozófiája az, hogy hosszú távú, magas színvonalú, kiegyensúlyozott szolgáltatási hátteret biztosító megoldásokat keressünk. Hiszünk abban, hogy a prémium minőség a megfelelő szaktudással párosítva hosszú távon a
legkedvezőbb költségszintet biztosítja flottánk számára is. Ez az elkötelezettség jelenik meg valamennyi beszerzési területen. E törekvésünk jegyében mind a nyerges vontatók, mind a pótkocsik tekintetében prémium márkák alkotják a flotta gerincét. A nyerges vontatók esetében a Volvo, a DAF és az MAN a meghatározó márka, és a pótkocsiknál is a legmeghatározóbb gyártókkal, a Schmitzcel és a Kronéval állunk szoros kapcsolatban. A járműveinket mindig a legszigorúbb környezetvédelmi normák figyelembevételével szerezzük be; ez jelen pillanatban az Euro 5-öt jelenti, amely már 2007 óta jellemzi a flottánkat, annak ellenére hogy csak 2009-től vált kötelezővé. Járműveink életkorát tekintve Európa egyik legfiatalabb flottájáról beszélhetünk, ennek megfelelően ebben az évben is folytatjuk a járműcserét. Éppen a müncheni kiállítás megnyitója előtt rendeltünk meg a helyi illetőségű MAN Nutzfahrzeuge AG-tól száz új vontatót, melyeket a nyár folyamán fogunk átvenni és üzembe helyezni. Az egész flotta karbantartását mi magunk felügyeljük saját szervizeinken keresztül, melyek a gyártói előírásokkal összhangban végzik tevékenységüket. A teljes járműflotta Michelin abroncsokon gurul, a Fleet Solution elnevezésű rendszert mi vezettük be elsőként a régióban. Ennek oka – amellett, hogy a Michelin gyártja a világ legmagasabb színvonalú
tehergépjármű-abroncsait – az, hogy a gyártó által képviselt környezetvédelmi és minőségvédelmi stratégia hasonló ahhoz, amit mi képviselünk a fuvarozásban. A járműkövetés terén is olyan rendszer mellett tettük le a voksunkat, amely egy világszerte elismert cég, a Qualcomm terméke. A tankolási rendszerünk a legnagyobb – garantált minőséget és ellátást biztosító – társaságokra épül, a Shellre, az OMV-ra és a hazai Molra.

Waberer
A Waberer’s-stand háziasszonyai

Pozsár Adrienn, Orbán Ágnes, Dávid Enikő és Koncz Judit lesznek, akikhez Münchenben még Farkas Adrienn csatlakozik

Waberer’s Network Kft.

Palicska Judit, ügyvezető igazgató:

– Vélhetően sokan még inkább a Waberer’s International Zrt. gyűjtőszállítmányozási üzletágaként ismernek bennünket, pedig ez év január elsejétől önálló gazdálkodási egységként, új cégnévvel jelentünk meg. A Waberer’s Network Kft. szolgáltatásai közül továbbra is a közúti gyűjtőszállítmányozás kapja a legnagyobb hangsúlyt, de ma már nem ez az egyetlen dinamikusan fejlődő termékünk. Ha egy mondatban kellene összefoglalni, hogy a Waberer’s cégcsoporton belül mi is a szerepünk, akkor azt mondanám, hogy a Waberer’s Network Kft. a partner, ha a küldemény kisebb, mint egy komplett kocsirakomány. A névválasztással azt kívánjuk kifejezni, hogy tevékenységünk egyik fontos eleme a network, amely esetünkben piacvezető helyi szolgáltatókból álló európai hálózatot jelent, és képessé tesz bennünket arra, hogy a kontinens bármely országában kiszolgáljuk ügyfeleinket. A hálózat fejlesztése folyamatos feladatot jelent számunkra. Reményeink szerint a kiállítás kiváló alkalom lesz arra, hogy új lehetséges partnerekkel ismertessük meg magyarországi és regionális szolgáltatásainkat. A regionális szolgáltatásaink népszerűsítésében különösen nagy lehetőséget látunk, mert a tapasztalataink egyértelműen azt mutatják, hogy Budapest versenyképes disztribúciós platform a nyugat-európai megbízók számára.

Waberer’s Logisztika Kft.

Barna Zsolt, ügyvezető igazgató:

– A Waberer’s Logisztika Kft. Magyarország piacvezető logisztikai szolgáltatójaként döntően multinacionális vállalatoknak nyújt a régióban – Magyarországon, Szlovákiában – logisztikai, disztribúciós és fuvarozási szolgáltatásokat. Számunkra a müncheni kiállítás alapvetően azért fontos, mert megmutathatjuk a piacnak, hogy regionális szinten egy biztos alapokon nyugvó, megbízható, európai mércével mérve is korszerű vállalkozás vagyunk. A kiállításon való részvétel azt is jelenti, hogy meglevő és új partnereink, illetve azok társvállalatai mélyebben megismerkedhetnek a Waberer’s Csoport komplexitásával, szolgáltatási körével.

Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK)

Marján Miklós, vezérigazgató:

– Az M0-ás körgyűrű szomszédságában és az M5-ös autópálya közvetlen közelében elhelyezkedő BILK évek óta a fejlődést testesíti meg. Egyre–másra épültek az újabb és újabb raktárépületek, s a fejlesztések idén is folytatódnak. Tavaly több szempontból is újra kedvező esztendőt zártunk, ennek egyik jellemzője, hogy átléptük a 4 milliárdos árbevételt, amely komoly presztízst jelent számunkra. Beruházási oldalról jelentős eredménynek tartjuk, hogy megközelítettük a 170 ezer négyzetméter bérbe adott raktárfelületet. Bérlői oldalról azt mondanám, hogy túl vagyunk a válságon, kedvezőbb bérlői magatartást tapasztalunk, fejlődésre mutató jelek vannak. A Transport Logistic kiállítás számunkra azért fontos, hogy megismertessük látogatóinkkal Közép-Európa legnagyobb logisztikai központját, amely már eddig is nagyon sok európai és világcégnek nyújtott és nyújt elsőrendű logisztikai kiszolgálást.

Multicont Zrt.

Berszán László, vezérigazgató:

– Természetesen mi is ott leszünk Münchenben, de nem kiállítóként, hiszen nekünk – főként tengerentúli konténeres szállítmányozók lévén – jellemzően nincs Európából Európába irányuló tevékenységünk, a mi megbízóink Magyarországon
találhatók. Számunkra München más szempontból fontos, elsősorban azért, mert ott lesz mindenki, akivel dolgozunk.
Végigböngésztem a Transport Logistic honlapján feltüntetett 1800 kiállítót, hogy rátaláljak arra a húsz–harminc konténeres szállításban érdekelt cégre, hajós társaságra, vasúti operátorra, kikötői képviselőre, kínai speditőrre, hamburgi ügynökre, amelyet nekünk érdemes megkörnyékezni. Így nem kell külön elutaznom Belgiumba, Németországba, hiszen a kiállítás alkalmat ad majd
a találkozókra, ahol kölcsönösen megismerhetjük egymást. Leginkább az alvállalkozókat igyekszem meglátogatni, ez több mint húsz standot jelent. Hat–nyolc olyan hajós társaság, illetve képviselet van, amelyekkel akikkel komoly tárgyalásokra készülök, vagy azért, mert már együtt dolgozunk, vagy kapcsolatot szeretnénk kialakítani a jövőben. Tavaly egyébként jó évet zártunk, a 2,6 milliárdos tervünkből 3,5 milliárdos bevétel lett, az adózás előtti 70 milliós eredmény helyett pedig közel 100 millió forintot realizáltunk.

DeltaSped Kft.

Kiss Gábor, ügyvezető igazgató:

– Úgy gondolom, hogy a cégcsoport ismertsége alapvetően a full-truck-forgalomra korlátozódik, a piacon nem jutott még eléggé a köztudatba, hogy a cégcsoport tevékenysége, illetve azon belül a szállítmányozási tevékenység a szállítmányozás minden ágát felöleli. Pedig a full-truck-forgalom mellett a DeltaSped Kft., illetve még néhány tagvállalat a megbízók összes szállítmányozási feladatát el tudja végezni. Szeretnénk, ha nemcsak Magyarországon, hanem Európában is bekerülne a köztudatba, hogy a Waberer’s cégcsoport – mint az európai fuvarozás egyik legjelentősebb szereplője – szállítmányozással és az árumozgatás minden
ágazatával foglalkozik. Ennek érdekében két munkatársunk a kiállítás teljes ideje alatt képviseli majd a DeltaSped Kft.-t, és folyamatosan fogadja az előre egyeztetett ügyfeleket és a stand látványa miatt jelentkező érdeklődőket is. Cégünk
menedzsmentjének tagjai pedig célzottan vesznek majd részt a kiállítás egy–egy napján, és találkoznak azokkal a partnerekkel, akik előre jelezték ebbéli igényüket.

Szóljon hozzá Ön is!

Hozzászólás küldése

A hozzászóláshozbe kell jelentkeznie.

Közlekedési hírek

Wáberer Esély Egészségbiztosítás

Házunk tája

Pihenőidőre ajánljuk

Szabadidőre ajánljuk

Már Facebook-on is ott vagyunk

Hírnaptár

2014. november
H K S C P S V
« okt    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930